REGULAMIN MONITORINGU WIZYJNEGO

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

REGULAMIN MONITORINGU WIZYJNEGO

2 października 2019

REGULAMIN

MONITORINGU WIZYJNEGO 
W ZESPOLE SZKÓŁ ELEKTRYCZNO – MECHANICZNYCH 
W LEGNICY, UL. F. SKARBKA 4

 §1

  1. Administratorem systemu monitoringu wizyjnego jest Zespół Szkół 
    Elektryczno – Mechanicznych w Legnicy, ul. F. Skarbka 4, 59 – 200 Legnica, 
    NIP 691-10-71-226, REGON 000186252, telefon 76 85-237-05, 
    e-mail: zsemleg1@wp.pl.
  2. Administrator danych osobowych informuje, iż został powołany inspektor 
    ochrony danych osobowych, którego funkcję pełni Pan Mariusz Kwaśnik. 
    Kontakt z inspektorem jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej, 
    adres e-mail: iod@valven.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora danych wskazany powyżej.
  3. Regulamin określa cel i zasady funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego 
    w budynku szkoły oraz na terenie posesji, (to znaczy: wejście główne, 
    brama wjazdowa na parking oraz wejście boczne z parkingu), stanowiącej miejsce wykonywania działalności Administratora zlokalizowanej przy ul. F. Skarbka 4, 
    59 – 220 Legnica, w tym miejsca instalacji systemu kamer na terenie szkoły, 
    reguły rejestracji i zapisu informacji oraz sposób ich zabezpieczenia, 
    a także możliwości udostępniania zgromadzonych danych o zdarzeniach.
  4. Zapisy z kamer monitoringu wizyjnego stanowią zbiór danych osobowych, 
    którego Administratorem jest Zespół Szkół Elektryczno – Mechanicznych w Legnicy, ul. F. Skarbka 4.

Przetwarzanie w/w zbioru odbywa się w oparciu o przepisy RODO (Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych 
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016r. 
(Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1) oraz przepisy krajowe dotyczące ochrony danych osobowych.

 

  1. Przez infrastrukturę budynku objętą monitoringiem wizyjnym należy rozumieć:
  2. wejścia do budynku oraz bramę wjazdową na parking szkoły
  3. korytarze szkolne i klatki schodowe
  4. Monitoring nie obejmuje żadnych innych pomieszczeń oprócz wymienionych 
    w pkt. 5, lit. a i b.

 §2

  1. Monitoring funkcjonuje całodobowo.
  2. Obszar objęty zasięgiem kamer monitoringu został oznakowany w widoczny sposób przez umieszczenie stosownych tabliczek na zewnątrz i wewnątrz budynku szkoły.
  3. Uczniowie oraz pracownicy szkoły zostali poinformowani o funkcjonowaniu 
    w obiekcie systemu monitoringu wizyjnego. Nowo zatrudnieni pracownicy, 
    przed dopuszczeniem do pracy są informowani o stosowaniu monitoringu pisemnie.
  4. Rejestracji podlega tylko obraz z kamer systemu monitoringu. Nie jest rejestrowany dźwięk. Obraz z kamer nie jest zapisywany na nośnikach elektronicznych typu CD/DVD, służy tylko do bieżącego przeglądania.

 

 §3

  1. Celem wprowadzenia monitoringu jest (mając na uwadze art. 6 ust. 1 lit e 
    RODO – wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym, str. 108 
    a ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe w Art. 68 ust. 1 
    pkt 6 – doprecyzowanie zasad realizacji zadania dyrektora szkoły (placówki) – zapewnienie bezpiecznych warunków zajęć i pracy, art. 7 ust. 2 pkt 6 Karty Nauczyciela, art. 15, art. 22 (2) Kodeksu Pracy):
  2. zapewnienie oraz zwiększenie bezpieczeństwa uczniów i pracowników,
  3. ograniczenie zachowań nagannych, wybryków chuligańskich oraz innych zachowań niepożądanych zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu użytkowników,
  4. ograniczenie dostępu do obiektu osób nieuprawnionych i niepożądanych,
  5. ustalenie sprawców czynów nagannych (zniszczenia mienia, kradzieże, itp.)
  6. wyeliminowanie aktów wandalizmu,
  7. wyjaśnianie sytuacji konfliktowych.

 

 §4

  1. Posiada Pani/Pan prawo do:
  2. informacji o istnieniu monitoringu w określonym miejscu, jego zasięgu, celu, nazwie podmiotu odpowiedzialnego za instalację, jego adresie i danych 
    do kontaktu,
  3. dostępu do nagrań w uzasadnionych przypadkach,
  4. sprostowania danych osobowych (w ograniczonym zakresie),
  5. ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  7. żądania usunięcia danych Pani/Pana dotyczących,
  8. anonimizacji wizerunku na zarejestrowanych obrazach i/lub usunięcia dotyczących Pani/Pana danych osobowych.
  9. Wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

 §5

  1. System monitoringu wizyjnego składa się z :
  2. 18 kamer rozmieszczonych wewnątrz, a także z 3 kamer na zewnątrz budynku służących do rejestracji obrazu w kolorze,
  3. rejestratora rejestrującego obraz na dysku wewnętrznym i pozwalający na odczyt przez okres 48 godzin,
  4. monitora umożliwiającego podgląd obrazu z kamer.

 §6

  1. Za obsługę i prawidłowe funkcjonowanie systemu monitoringu odpowiada Dyrektor Szkoły, który ma dostęp do:
  2. bezpośredniego przeglądu kamer,
  3. urządzenia rejestrującego – rejestratora
  4. Rejestrator, na którym jest nagrywany obraz z kamer umieszczony jest 
    w pomieszczeniu zamykanym na klucz. Dostęp do obrazu monitoringu mają 
    tylko osoby upoważnione (imienne upoważnienia) przez Administratora danych osobowych. Dodatkowo rejestrator umieszczono w szafce, a dodatkowym zabezpieczeniem jest hasło dostępu.

 §7

  1. Obraz z kamer można odtworzyć z rejestratora przez okres dwóch dni (48 godzin), tzn., że nagrania w czasie rzeczywistym usuwają nagranie wcześniejsze. Po upływie w/w okresu uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu automatycznie ulegają zniszczeniu.
  2. Zapis z monitoringu może być udostępniony wyłącznie za zgodą Administratora:
  3. Pracownikom Administratora w ramach czynności prowadzonych w trakcie mającego miejsce postępowania wewnętrznego, którego zadaniem jest wyjaśnienie okoliczności, np. zdarzeń związanych z zachowaniem nagannym, wybrykami chuligańskimi, wyjaśnieniem sytuacji konfliktowych lub związanych z ustaleniem sprawców czynów nagannych w siedzibie Szkoły.
  4. na pisemny wniosek uprawnionym służbom lub organom (Policji, Prokuraturze, Sądom) w celu wyjaśnienia prowadzonej sprawy.
  5. Nagrania są udostępniane w formie oglądu obrazu z kamer monitoringu wstecz 
    do 48 godzin, natomiast nagranie na nośniku elektronicznym w postaci płyty CD/DVD jest niemożliwe

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2019-10-02
Data publikacji:2019-10-02
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Administrator
Liczba odwiedzin:105